Verslag ONK federatie Zuidwest Nederland feeder 21 september 2024.

ONK feeder Noord Hollands Kanaal gewonnen door Danny van den Ende

Verslag Open Nederlands Kampioenschap feedervissen. (ONK)

Het begint bij het plaatsen bij de selectie wedstrijd van de federatie Zuidwest Nederland.
Deze was op 20 april 2024 aan de Bergse Maas bij Dussen. Ik wist de wedstrijd te winnen met 57 kilo! En dus geplaatst voor het onk( Open Nederlands Kampioenschap)  Feedervissen! Zaterdag 21 september was het zover. De wedstrijd was in het Noord Hollands kanaal. Mijn aas en voer heb ik  in orde gemaakt; hengels voorzien van een free-running systeem en wachten op de loting.

Je hoopt altijd dicht bij de kop of de staart te zitten. En ja hoor !! A2 was voor mij uitgeloot. Ik was enorm blij en ging er goed voor zitten. Een plek aan de overkant en één op 15 m. Na kort op 15 m goed aangevoerd te hebben, ging ik aan de overkant van het kanaal vissen. Dat leverde al snel de eerste vissen op. Ze waren niet al te groot, maar er waren vissen aanwezig op de stek. Na een uur gingen de vangsten  als een kaarsje uit. Toch besluit ik er actief te blijven vissen en door korven met voer en aas te blijven gooien. Na een paar keer op 15 m te hebben gevist en geen enkele indicatie te hebben gezien, begin ik  toch te twijfelen wat de beste keuze is om te gaan doen. Door de buren in de gaten te houden, zie ik dat  die toch af en toe een vis vangen aan de overkant. Ik besluit rustig door te vissen aan de overkant.

Na 3 uur vissen vallen de brasems ineens een  goed uur op mijn stek en dat leverde me 8 mooie brasems op!  En dan breekt het laatste uur aan en hoor je om je heen, dat er erg slecht word gevangen. Men zegt, dat jij ze goed vangt.  Het laatste uur nog een paar visjes proberen te vangen. Bij de weging kan ik precies aanbieden! Als de weegploeg klaar is, hoor ik dat ik het vak heb gewonnen en waarschijnlijk de hele wedstrijd. Na een uurtje in spanning te hebben gezeten, hoor ik dat ik de wedstrijd heb gewonnen!. Ik ben erg blij dat het gelukt is, want deze titel had ik nog niet en wilde ik altijd al een keer graag winnen!

De kampioenschaal krijg ik tijdens het galafeest van Sportvisserij Nederland, maar de felicitaties van de voorzitter van de SVBD heb ik inmiddels gekregen.

Een paar dagen later kwam Theo de Lange namens de SVBD Danny feliciteren en overhandigde hem een mooie bos bloemen.