Uitslag Top Teamcompetitie Feedervissen 2024.

Verslag , laatste wedstrijden van TTC Feeder gehouden aan Het Amstel Drechtkanaal.

Top Teamcompetitie Feedervissen 2024.

Verslag.

In het weekend van vrijdag 4 oktober tot en met zondag 6 oktober 2024 werden de drie laatste wedstrijden van TTC Feeder gehouden aan Het Amstel Drechtkanaal.

Het Wout van Leeuwen/SVBD wedstrijd team had zich op dit weekend goed voorbereid.

De overnachtingen waren geregeld in een B&B en zo konden wij donderdag al die richting op. In de aanloop van dit weekend was er getraind en zelfs op de donderdag hebben wij nog een training sessie gedaan.

Dit viel niet mee door de harde koude oosten wind die dwars op het water stond. Op basis van deze bevindingen werd hier en daar de mogelijk tactiek aangepast zodat wij vrijdag goed konden beginnen. Met dit soort wedstrijden mag er gevist worden met ver de vase (muggenlarve) en dat was juist nu net het spannenste van het hele verhaal in de voorbereiding.

Was dit wel voldoende te verkrijgen en zo zie je maar dat dit soort wedstrijden met behulp van sponsoren en een goed netwerk bijna niet te doen zijn.

Hiermee is ook weer aan de orde ondanks het motto als “Team naar de Top” dat het niet voor iedereen zomaar is te doen. Gelukkig hebben wij dit wel voor elkaar en was alles perfect geregeld en in orde.

Het vissende team ging verder waar het was gebleven voor wat betreft de samenstelling. Reserve waren D. Roozendaal en R. de Heus die de laatste dag de plaats van P.M. Meijers in zou nemen.

Wij, het Wout van Leeuwen/SVBD Team, deden dit jaar voor het eerst in deze samenstelling mee. Wisselende resultaten waren ons deel.

Na iedere dag werd er nagepraat hoe de volgende dag aan te vangen en wat het beste leek om te doen. Dan kan je het nog zo goed proberen voor te bereiden er is altijd wel iets waar men niet als deelnemer op rekent.

Dit was voor het gehele deelnemersveld het verplaatsen van de locatie op de derde dag. Door een groot roei evenement moest de organisatie uitwijken naar een stuk van het Aarkanaal. Dit is een heel ander water dan het Amstel Drechtkanaal. Hier had niemand op gerekend. Het was ook maar net 20 meter breed. Niet echt een feeder water. Na afloop bleek dit ook wel, ondanks dat er ruim was uitgezet vielen de vangsten enorm tegen. Ook de echte toppers hadden hier moeite om aan de vis te komen.

Onderstaand de uitslagen over zes wedstrijden minus één afvaller.

17e plaats André vd Vliet;  4-2-7-1-6-6

28e plaats Willem Bakhuizen; 4-7-6-7-5-4

29e plaats Jan Willem Hakvoort; 7-5-9-6-7-7-1

De overige team leden hebben zich één of twee wedstrijden laten vervangen door onze reserve team leden. Hierdoor hebben zij geen volledige zes wedstrijden gevist en eindigde daardoor op plaatsen;

43e  Peter Meijers, 44e  Marco Groenendijk, 46e  Roef de Heus 55eDik Roozendaal (bank runner)

Om aan dit soort wedstrijden mee te kunnen doen hebben wij diverse sponsoren om ons heen en die willen wij dan ook bedanken en hopelijk kunnen wij volgend seizoen ook weer op hun rekenen.

Dit zijn: Straal en Schildersbedrijf Persey Steel Protection, de Heus veevoeders, Sportvisserij Belangen Delfland en Wout van Leeuwen Fishing & Outdoor voor hun bijdragen en support.

Bijgaand de totaal uitslag. Winnaars van harte gefeliciteerd.

Team WvL/SVBD