20 juni en 20 juli 2024, twee grote integrale visserijcontroles .

Wil jij ook in ons SVBD controleteam als vrijwilliger controleur worden !! lees dan verder .

Kan een afbeelding zijn van 4 mensen en gras

donderdag 20 en zaterdag 22 juni 2024, waren alweer de derde en vierde grote integrale visserijcontroles van het jaar.

Het weer was top en dat zie je ook bij de controleurs en politie van Schiedam en de controle was weer een succes.

Visserijwet en -regels.

Als sportvisser krijg je te maken met een aantal wetten en regels, bijvoorbeeld op het gebied van vereiste visdocumenten. Maar ook op het gebied van gesloten tijd aas- en vissoorten, minimummaten vissoorten en beschermde vissen. Indien je je niet aan deze regels houdt, kan dat een boete opleveren.

Als je melding wilt maken van visstroperij via de website van de SVBD of via het landelijke meldpunt visstroperij. Je melding komt dan automatisch bij de juiste federatie terecht. Zij hebben BOA’s in dienst. Telefonisch contact opnemen met de federatie kan natuurlijk ook, evenals de politie via 0900-8844.

Op zaterdag 22 juni werden er in totaal zijn er 171 vissers gecontroleerd en 33 PV’s uitgeschreven .

Op zaterdag 20 juli vond alweer de 4e grote controle plaats in totaal zijn er 176 vissers gecontroleerd en 31 PV’s uitgeschreven.

Hieruit blijkt wel dat de controles nodig zijn !!! Dit zijn nog steeds veel te veel overtredingen, vinden wij als bestuur SVBD.

Een volledig verslag staat in het SVBD Magazine nummer 80 en je weet het Vissen altijd de Vispas mee.

Na de controle was er tijd voor een “coole” versnappering .

Kan een afbeelding zijn van 3 mensen, Italiaans ijs, ijs en tekst

Sta jij ook klaar om het gezicht te worden aan de waterkant van jouw vereniging? Als lid van het controleteam van de SVBD heb je nu de kans om jezelf verder te ontwikkelen en samen te werken met andere enthousiaste vrijwilligers.

De cursus Controle Sportvisserij is een eendaagse cursus, bestemd voor (aanstaande) controleurs van de SVBD. Je maakt tijdens de cursus kennis met het stelsel van visserijregels, sportvisdocumenten en voorwaarden voor het gebruik van de VISpas. Daarnaast krijg je handvatten voor je sociale vaardigheden bij controles aan de waterkant.

Meer informatie en/of inschrijven stuur een mail naar controle@svbdelfland.nl